20 Aralık 2014 Cumartesi

Haftanın Seferi- Frankfurt' da bir Noel Pazarı


Hazır 2015'e girmeden, 2014'ün son demlerinde Almanya'nın birbirinden çeşitli Noel Pazarların'da (Weihnactsmarkt) zaman geçirip, alışveriş yapabilirsiniz.




O kadar renkli, ışıklı tezgahlar oluyor ki, hangi birine baksam, hangisinde yemek yesem, hangisinde sıcak şarap içsem diye deneme yaparken, sarhoş olup, nalları dikme olasılığınız yüksek.
Birçok şehirde ve kasabada kurulan bu pazarlar, Aralık ortasında başlayıp, yılbaşına kadar devam etmekte.

En parlak ve şaşalı olanlardan birisi de Frankfurt meydanında kurulan pazardır. Şehir merkezine yakın bir otelde kalıyorsanız meydana ulaşmanız zaten çok kolay olacaktır. Seyahatiniz 3 gün sürecekse, bu pazarı gezerken 3 kilo da almanız da muhtemeldir. Bir tezgahta, tarçın ve portakal kokularıyla büyülenip sıcak şarap "glühwein" içip, diğer tezgahta, bol acı hardal, köri sos ve haşlanmış kara lahana eşliğinde sosis "currywurst" yeyip, bir diğer tezgahta bol zencefilli, vanilyalı kurabiyelerden "weihnachtskuchen" alıp, son tezgahta da bira "weissbeer" eşliğinde götürürüm ben bunları diye düşünürseniz, o 3 kilo rahat olur 5 kilo. Benden söylemesi.







Zaten o kadar ışıklı süslerin, püslerin, hediyeliklerin parlaklığında kendinizi kaybedip, yedim gitti ya demek çok normal bir davranış olacaktır. Merak etmeyin herşey o kadar lezzetli ki, ertesi gün neden bu kadar yedim diye pişman olmayacaksınız. Hatta tekrarını bile yapmak isteyeceksiniz.
Bu pazarlar aynı zamanda hediye avcılığına olanak sağlayan en güzide yerlerden. Şöyle ki, en şık, en güzel ev yapımı kurabiyeyi alacağım derken, önünüzde ki şirret sarışınla o benim, hayır önce ben geldim benim o diye kapışıp, iki seksen kapaklanmanız ve kafanızın üzerinde yıldızlı ışık dönmeleri yaşamanız olası ama sizde de azıcık şirretlik varsa, kavgayı sonuna kadar götürüp, o kurabiyeyi alırsanız, bu büyük zaferi kendinize bir şişe sıcak şarap hediye ederek kutlayabilirsiniz.
Eğer çoluk, çocuk giderseniz, çocuklar için çok eğlenceli atlıkarıncalar bulabilirsiniz. Bu da demek oluyor ki, çocukları oyun alanlarına fırlatıp, pazarın keyfini çıkarabilirsiniz.









Hemen hemen Almanya'nın birçok şehir ve kasabasında kurulan Noel pazarları, hem gezmek, hem yemek-içmek, hemde alışveriş yapmak için ideal. Ben hepsinin içinden Frankfurt'u seçtim çünkü, en tatliş şeyler orada ve oldukça devasa, ışıklı bir meydanda kendinizi yıldızların altında bir film karesinde gibi hissetmeniz çok eğlenceli olacak.

Bir not eklemek isterim: Siz siz olun, Almanlara bulaşmayın, domuzdur azcık onlar, bir tepeleri atarsa aman allah, direk kaçın. Ben severim kerataları ama napsınlar işte genetik bir demografik yapı onların ki de, atalardan miras kalmış. Neyse siz sakin sakin alışverişinizi yapın, yiyip için, eğlenin ve sonrada tıpış tıpış dönün yurt semalarına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder