10 Ocak 2015 Cumartesi

Haftanın Yenilesi - Domates, Biber, Patlıcan !





Yine yeni yıla, kendimize verilmiş milyonlarca söz, yemin ve tövbelerle başladık. Değil mi?
Spor salonuna yazılma yeminleri, bir daha kebap yersem çarpılayım inşallah sözleri, bu pazartesi gününden itibaren tövbeliyim, yemeyeceğim vaatleri.
O zaman size güzel bir haberim var. Sebzelerin ahenkli karışımı ile hazırlanmış, kepekli tost veya tam buğday ekmeği ile yapılabilecek harika bir sandviç. Canınız nasıl isterse.
İçinde tabi ki, göbeğin sol yan kısmına isabet edip, genişleme yaratacak elementler mevcut ancak ne kadar kullanacağınız da size kalmış. Az kullanırsanız, az kalori, çok kullanırsanız, gelsin yan simitler!
Ben tabi ki keyfimden ödün vermeyerek; tereyağını ve mayonezi bolca döşemiş oldum ama bir püf noktası vermem gerekirse az miktarda mayonezi, bir kapta, biraz su ekleyerek çırparsanız, kıvamı daha sulu ama tadı aynı kalacaktır. Böylece az miktar mayonez = az kalori olacaktır.

Hemen tarife geçelim.

Malzemeler:

- Çeyrek yemek kaşığı tereyağı. Ben 1 kaşık kullandım tabi ki ! Aman siz çeyrek kullanın - bak yan simit diyorum, aman ha diyorum.
- 1 diş sarımsak. Antibiyotik niyetine.
- 1 adet patlıcan, domates, kabak, kırmızı biber, yeşil biber. Aslında istediğiniz, sevdiğiniz tüm sebzeler olur.
- 1 küçük çay kaşığı un.
- 4 tatlı kaşığı mayonez. İşte olay element. 2 kaşık ile yukarıda yazdığım gibi yapabilirsiniz. Kurtarıcınızım yine :)
- 4 dilim light kaşar peyniri. Ben tabi ki light filan değil, tekerlek kaşarı koydum.Ayıptır söylemesi.
- Az tuz, az karabiber
- Kepekli, tam buğday, çavdarlı veya normal sandviç ekmeği. Seçim size kalmış.

Hazırlanışı:

Yapışmaz, teflon tavada tereyağı ile birlikte tüm sebzeleri soteliyoruz. 1 diş sarımsağı dövüp, üzerine ekliyoruz. En son mayonezi koyup, 3 dk. civarı pişirmeye devam ediyoruz. En son unu serpiyoruz ve tuzu, karabiberi ekliyoruz. Un koymamızın sebebi malzemeleri toplamak, yani akışkanlığı önlemek. Aslında bunu, lisedeyken her yıl kimyadan "0" alan biri olarak, 1.sınıflara kimya dersi niteliğinde, uzunca anlatabilirim ama tarife geri döneyim, ne yeri, ne zamanı. Son malzemeleri de ekledikten sonra, ocağın altını iyice kısarak, 2 dk. civarı daha harmanlıyoruz. Harcımızı tost veya sandviç ekmeğimizin üzerine dikkatlice yerleştiriyoruz. En son rendelenmiş veya ince dilim kesilmiş kaşarları harcımızın üzerine eklyeyip, üzerine ekmeğin diğer yarısını, bastırmadan kapatıyoruz.
Herşey tamam değil mi ? İşte bol sebzeli, doyurucu, biraz yan simitli, harika bir sandviç. Afiyet olsun.

Not: Peyniri ekleyip, ekmeğin diğer yarısını da kapattıktan sonra, önceden ısıtılmış fırında 5 dk. civarı pişirirseniz, daha çıtır bir sandviç elde etmiş olursunuz. Ben denedim, gayet başarılı oluyor.












1 yorum: